איך מדפיסים על קאפה? המדריך הטכני המלא, שלב אחר שלב
מהו התהליך המדויק של הדפסה על קאפה, ומהם השלבים הטכניים הכרוכים בכך?
הדפסה על קאפה היא תהליך רב-שלבי הדורש דיוק והבנה טכנית, החל מהכנת הקובץ הגרפי ועד לגימור הסופי של המוצר. התהליך נועד להעביר תמונה או עיצוב גרפי אל פני שטח של לוח קאפה, שהוא חומר קל משקל וקשיח העשוי ליבת קצף פוליסטירן מצופה נייר משני צדדיו. המדריך הבא יפרט את כל השלבים הטכניים הנדרשים לביצוע הדפסה איכותית על קאפה, תוך התמקדות אך ורק בהיבטים הביצועיים והטכניים של התהליך.
שלב 1: כיצד מכינים את הקובץ הגרפי (Artwork) בצורה אופטימלית להדפסה על קאפה?
שאלה: איך קובעים את הגודל הפיזי הנכון של הקובץ הגרפי עבור הדפסת קאפה?
קביעת הגודל הפיזי של הקובץ הגרפי היא צעד קריטי ראשון. יש להגדיר את מידות הקובץ (רוחב וגובה) בתוכנה הגרפית (כגון Adobe Illustrator או Photoshop) כך שיתאימו במדויק לגודל הסופי הרצוי של לוח הקאפה המודפס. לדוגמה, אם מעוניינים בהדפס בגודל 50 ס"מ על 70 ס"מ, יש לוודא שמידות ה׳ארטבורד׳ או ה׳קנבס׳ בתוכנה מוגדרות לערכים אלו בדיוק. חשוב לקחת בחשבון גם ׳בליד׳ (Bleed – גלישה) במידה וההדפסה מגיעה עד קצה הלוח, לרוב מדובר בתוספת של 3-5 מ"מ מכל צד, אשר ייחתכו בשלב הגימור. יש לוודא עם בית הדפוס מהן דרישות הבליד הספציפיות שלהם.
שאלה: מהי הרזולוציה (DPI) המומלצת לקובץ גרפי המיועד להדפסה על קאפה כדי להבטיח איכות גבוהה?
הרזולוציה של הקובץ הגרפי, הנמדדת ב-DPI (Dots Per Inch – נקודות לאינץ׳), משפיעה ישירות על חדות ובהירות ההדפס. להדפסה על קאפה, במיוחד כאשר מדובר בתמונות או גרפיקה מפורטת הנצפית ממרחק קרוב יחסית, מומלץ להשתמש ברזולוציה של לפחות 300 DPI בגודל ההדפסה הסופי. עבור שלטים גדולים מאוד הנצפים ממרחק רב, לעיתים ניתן להסתפק ברזולוציה נמוכה יותר (למשל 150 DPI), אך תמיד יש להתייעץ עם בית הדפוס. שימוש ברזולוציה נמוכה מדי יגרום לתמונה להיראות מפוקסלת או מטושטשת.
שאלה: באיזה מרחב צבע (Color Mode) יש להשתמש – RGB או CMYK – בעת הכנת קובץ להדפסת קאפה?
מרחב הצבע הנכון הוא חיוני לשמירה על דיוק צבעים בהדפסה. בעוד שמסכי מחשב מציגים צבעים במרחב RGB (אדום, ירוק, כחול), תהליך הדפוס משתמש במרחב CMYK (ציאן, מג׳נטה, צהוב, שחור). לכן, יש להמיר את הקובץ הגרפי למרחב צבע CMYK לפני שליחתו להדפסה. אי ביצוע המרה זו עלול לגרום לשינויים בלתי צפויים בגווני הצבעים במוצר המודפס הסופי. רוב תוכנות העיצוב מאפשרות המרה פשוטה בין מרחבי הצבע.
שאלה: מהם פורמטי הקבצים המומלצים (למשל, JPEG, PDF, TIFF) לשליחת העיצוב להדפסת קאפה?
פורמט הקובץ הנבחר צריך לשמר את איכות הגרפיקה בצורה מיטבית. הפורמטים הנפוצים והמומלצים להדפסת קאפה הם:
- PDF (Portable Document Format): פורמט זה הוא לרוב המועדף, במיוחד כאשר הקובץ מכיל וקטורים וטקסט, שכן הוא שומר על חדותם ואיכותם ללא תלות ברזולוציה. יש לוודא שה-PDF נשמר באיכות גבוהה (Press Quality) וכולל את כל הגופנים (Fonts Embedded) או שהטקסט הומר לעקומות (Outlines/Curves).
- TIFF (Tagged Image File Format): פורמט זה מתאים לתמונות באיכות גבוהה, שכן הוא תומך בשמירה ללא דחיסה מאבדת נתונים (Lossless Compression) ובמרחב צבע CMYK.
- JPEG (Joint Photographic Experts Group): פורמט זה מתאים לתמונות, אך יש לשמור אותו באיכות מקסימלית (דחיסה מינימלית) כדי למנוע פגיעה באיכות. פחות מומלץ לגרפיקה עם טקסטים עדינים או קווים חדים.
שאלה: כיצד בודקים את הקובץ הגרפי לשגיאות טכניות לפני שליחתו להדפסה על קאפה?
לפני שליחת הקובץ, חיוני לבצע בדיקה קפדנית (Preflight) לאיתור שגיאות פוטנציאליות. הבדיקה צריכה לכלול:
- מידות ובליד: וידוא שהמידות נכונות ושהבליד (אם נדרש) קיים ותקין.
- רזולוציה: בדיקה שכל התמונות המשובצות בקובץ הן ברזולוציה המתאימה (לפחות 300 DPI בדרך כלל).
- מרחב צבע: וידוא שהקובץ כולו נמצא במרחב צבע CMYK.
- גופנים: אם הקובץ הוא PDF, לוודא שכל הגופנים מוטמעים או הומרו לעקומות.
- שקיפויות ואפקטים: לוודא שכל השקיפויות והאפקטים המיוחדים ׳שטוחו׳ (Flattened) כראוי, במידה ובית הדפוס דורש זאת, כדי למנוע בעיות הדפסה.
- קווי חיתוך (Crop Marks): לוודא שקווי החיתוך מוגדרים נכון, אם בית הדפוס דורש אותם.
שלב 2: כיצד מתבצע תהליך ההדפסה עצמו על לוח הקאפה?
שאלה: מהן השיטות הטכניות העיקריות להדפסה על קאפה?
קיימות שתי שיטות טכניות עיקריות להעברת הגרפיקה אל לוח הקאפה:
- הדפסה ישירה UV: בשיטה זו, מדפסת UV שטוחה (UV Flatbed Printer) מדפיסה דיו ישירות על פני שטח לוח הקאפה. דיו ה-UV מתייבש (מתמצק) באופן מיידי באמצעות חשיפה לאור אולטרה-סגול, מה שיוצר הדפס עמיד בפני שריטות ודהייה. שיטה זו מאפשרת הדפסה על מגוון עוביים של קאפה ומספקת תוצאות איכותיות עם צבעים חיים.
- הדפסה על חומר ביניים והדבקה (Mounting): בשיטה זו, הגרפיקה מודפסת תחילה על חומר ביניים, לרוב מדבקת ויניל איכותית או נייר צילום. לאחר ההדפסה, חומר הביניים מודבק (מוצמד) על לוח הקאפה באמצעות מכונת למינציה או בהדבקה ידנית מדויקת. הדבק המשמש הוא דבק ייעודי שאינו פוגע בצבעי ההדפס ומבטיח היצמדות חלקה ואחידה ללא בועות אוויר. שיטה זו מאפשרת גמישות רבה יותר בסוגי הגימורים (למשל, למינציה מט או מבריק על גבי המדבקה לפני ההדבקה לקאפה).
שאלה: אם מדפיסים על חומר ביניים, איזה סוג נייר או ויניל משמשים בדרך כלל?
כאשר בוחרים בשיטת ההדפסה על חומר ביניים, הבחירה הנפוצה היא מדבקת ויניל (Vinyl Sticker) איכותית, לרוב לבנה, המיועדת להדפסה דיגיטלית. ויניל זה עמיד למים ולתנאי סביבה משתנים. אפשרות נוספת היא שימוש בנייר צילום איכותי, אשר לאחר מכן עובר תהליך הדבקה על הקאפה. הבחירה תלויה בדרישות העמידות, המראה הסופי הרצוי (מט/מבריק) והתקציב.
שאלה: אילו סוגי מדפסות משמשים להדפסה על קאפה או על חומרי הביניים?
להדפסה ישירה על קאפה משתמשים במדפסות UV שטוחות בפורמט רחב. מדפסות אלו מאפשרות הנחת לוח הקאפה ישירות על משטח ההדפסה. להדפסה על חומרי ביניים כמו ויניל או נייר, משתמשים במדפסות דיגיטליות בפורמט רחב המבוססות על טכנולוגיות הזרקת דיו (Inkjet), כגון מדפסות סולבנטיות, אקו-סולבנטיות או לטקס (Latex), המספקות הדפסים עמידים ואיכותיים.
שאלה: כיצד מועברת התמונה ללוח הקאפה אם לא מדפיסים ישירות עליו?
כאשר הגרפיקה מודפסת על חומר ביניים (כמו מדבקת ויניל), ההעברה ללוח הקאפה מתבצעת בתהליך הנקרא ׳הצמדה׳ או ׳הרכבה׳ (Mounting). התהליך כולל יישור מדויק של המדבקה המודפסת על פני לוח הקאפה והדבקתה. לרוב משתמשים במכונת למינציה קרה (Cold Laminator) או חמה (תלוי בסוג הדבק והחומר) המפעילה לחץ אחיד כדי להבטיח הדבקה חלקה, ללא בועות אוויר או קמטים. במקרים מסוימים, ובמיוחד עבור לוחות קטנים, ניתן לבצע הדבקה ידנית מיומנת.
שאלה: איזה סוג דיו משמש להדפסת קאפה ומדוע הוא נבחר?
סוג הדיו תלוי בשיטת ההדפסה:
- בהדפסה ישירה UV: משתמשים בדיו UV המתמצק (Cures) בחשיפה לאור אולטרה-סגול. דיו זה נבחר בשל עמידותו הגבוהה לשריטות, מים וקרינת UV (מה שמונע דהייה), והיכולת שלו להיצמד למגוון רחב של חומרים, כולל פני השטח של הקאפה. הוא גם ידידותי יותר לסביבה מכיוון שאינו מכיל ממסים נדיפים (VOCs) בכמות גבוהה.
- בהדפסה על חומרי ביניים: משתמשים בדיו סולבנטי, אקו-סולבנטי או לטקס. דיו סולבנטי ואקו-סולבנטי חודר מעט אל תוך חומר ההדפסה ויוצר הדפס עמיד מאוד לתנאי חוץ. דיו לטקס מבוסס מים ופולימרים, והוא נחשב ידידותי יותר לסביבה ומייצר הדפסים גמישים ועמידים.
שלב 3: כיצד מתבצעים תהליכי החיתוך והגימור של לוח הקאפה המודפס?
שאלה: איך חותכים את לוח הקאפה המודפס לצורה ולגודל הסופיים הרצויים?
לאחר ההדפסה (וייבוש/התמצקות הדיו), לוח הקאפה נחתך למידות ולצורה הסופית. ניתן לבצע זאת במספר דרכים:
- מכונות חיתוך דיגיטליות (Digital Cutters / Plotters): מכונות אלו, המצוידות בסכין או כלי חיתוך אחר, נשלטות על ידי מחשב ויכולות לחתוך את הקאפה בדיוק רב, כולל צורות מורכבות (Contour Cutting). הן משתמשות בקובץ וקטורי המגדיר את קווי החיתוך.
- גיליוטינה או סכין ידנית: עבור חיתוכים ישרים ופשוטים, ניתן להשתמש בגיליוטינה תעשייתית או בסכין יפנית חדה וסרגל מתכת. שיטה זו דורשת מיומנות גבוהה כדי להבטיח חיתוך נקי וישר.
- חיתוך בלייזר: פחות נפוץ לקאפה בשל אופי החומר (קצף), אך אפשרי עבור דרישות ספציפיות, אם כי יש לקחת בחשבון את שולי החיתוך שעלולים להיות מושפעים מהחום.
שאלה: אילו אפשרויות גימור טכניות זמינות להדפסות קאפה?
אפשרויות הגימור נועדו לשפר את המראה ולהגביר את עמידות ההדפס:
- למינציה (Lamination): ציפוי ההדפס בשכבת מגן שקופה. הלמינציה יכולה להיות מבריקה (Gloss), מט (Matte) או סאטן. למינציה מגינה מפני שריטות, לחות, לכלוך וקרינת UV. היא מבוצעת לרוב כאשר ההדפסה נעשית על חומר ביניים, לפני ההדבקה לקאפה, או ישירות על ההדפס אם מדובר בהדפסת UV שאינה עמידה מספיק בפני שחיקה מכנית.
- גימור קצוות (Edge Finishing): לעיתים, קצוות הקאפה החתוכים נשארים חשופים (לבנים, צבע הקצף). ניתן לצבוע אותם או להדביק עליהם פס דק (Edge Banding) בצבע תואם או מנוגד למראה אסתטי יותר, אם כי זה פחות נפוץ בהדפסות קאפה סטנדרטיות.
- מסגור: אף על פי שהדפסה על קאפה לרוב אינה דורשת מסגור בשל קשיחותה, ניתן למסגר אותה במסגרת אלומיניום דקה או מסגרות אחרות להוספת מראה יוקרתי או להתאמה עיצובית.
שאלה: מדוע לבחור בגימור למינציה עבור הדפסת קאפה, ומהם ההבדלים הטכניים בין סוגי הלמינציה?
למינציה מוסיפה שכבת הגנה משמעותית להדפס. היא מומלצת במיוחד עבור הדפסים החשופים למגע, שחיקה, או תנאי סביבה קשים יותר. ההבדלים הטכניים העיקריים בין סוגי הלמינציה הם:
- למינציה מבריקה (Gloss): מעניקה ברק להדפס, מחזקת את הצבעים וגורמת להם להיראות עשירים יותר. החיסרון הוא שהיא עלולה ליצור השתקפויות בתנאי תאורה מסוימים.
- למינציה מט (Matte): מפחיתה השתקפויות ומעניקה מראה רך ואלגנטי יותר. היא עשויה לגרום לצבעים להיראות מעט פחות עזים מאשר בלמינציה מבריקה, אך היא מצוינת למניעת טביעות אצבעות.
- למינציה סאטן/חצי מט: פשרה בין מבריק למט, מציעה הגנה טובה עם ברק עדין והפחתת השתקפויות.
שלב 4: שיקולים טכניים נוספים בהדפסה על קאפה
שאלה: ממה בדיוק עשוי חומר הקאפה, וכיצד הרכבו משפיע על תהליך ההדפסה?
קאפה (KAPA) הוא שם מותג ללוח קצף קל משקל (Foamboard). הוא מורכב מליבת קצף פוליסטירן (Polystyrene) או פוליאוריטן (Polyurethane) דחוסה, המצופה משני צדדיה בשכבות דקות של נייר איכותי, קרטון דק או פלסטיק (תלוי בסוג הקאפה הספציפי, למשל KAPA Plast לעומת KAPA Line). הרכב זה מקנה לו קשיחות טובה ביחס למשקלו הנמוך. מבחינת הדפסה:
- פני השטח: שכבות הציפוי החיצוניות (לרוב נייר) מספקות משטח חלק ואחיד יחסית, המתאים לקליטת דיו (בהדפסה ישירה) או להדבקה טובה של מדבקות (בשיטת ההצמדה). סוג הציפוי משפיע על ספיגת הדיו ועל מראה הצבעים.
- קשיחות ויציבות מימדית: הקאפה שומרת על צורתה ואינה מתעוותת בקלות, מה שחשוב לתהליך ההדפסה והחיתוך המדויקים.
- משקל קל: מקל על הטיפול בחומר במכונות ההדפסה והחיתוך.
שאלה: כיצד עובי לוח הקאפה משפיע על בחירת שיטת ההדפסה או על התוצאה הסופית?
לוחות קאפה מגיעים בעוביים שונים, הנפוצים הם 3 מ"מ, 5 מ"מ ו-10 מ"מ. העובי משפיע על מספר היבטים:
- קשיחות ועמידות: לוחות עבים יותר הם קשיחים יותר ועמידים יותר בפני כיפוף או שבר.
- שיטת הדפסה: רוב מדפסות ה-UV השטוחות יכולות להתמודד עם מגוון עוביים, אך יש לוודא את מגבלות המכונה הספציפית. בהדפסה על חומר ביניים והדבקה, עובי הקאפה פחות משפיע על תהליך ההדפסה עצמו, אלא יותר על הטיפול בלוח.
- אפשרויות תצוגה: לוחות עבים יותר מתאימים יותר לתצוגה עצמאית (למשל, עם רגליות) בעוד שלוחות דקים יותר עשויים לדרוש מסגור או תמיכה נוספת אם הם גדולים.
- חיתוך: חיתוך לוחות עבים יותר דורש כלים חזקים יותר או מספר מעברים במכונת חיתוך.
שאלה: איזה סוג דבק משמש להצמדת הדפס לקאפה, וכיצד הוא מיושם כדי להבטיח גימור חלק וללא בועות?
כאשר מדביקים הדפס (לרוב מדבקת ויניל) על לוח קאפה, משתמשים בדבקים אקריליים רגישי לחץ (Pressure-Sensitive Adhesives – PSA). דבקים אלו מגיעים לרוב כחלק אינטגרלי מגב המדבקה. כדי להבטיח גימור חלק וללא בועות:
- ניקוי משטח הקאפה: יש לוודא שפני השטח של הקאפה נקיים מאבק, שומן או כל לכלוך אחר.
- יישום הדרגתי: המדבקה מיושמת בהדרגה, תוך שימוש במגב פלסטיק (Squeegee) להוצאת בועות אוויר כלפי חוץ. מתחילים מקצה אחד ומתקדמים לאט תוך הפעלת לחץ אחיד.
- שימוש במכונת למינציה: מכונות למינציה (במיוחד קרה) מצוידות בגלילי לחץ המבטיחים הצמדה אחידה ומקצועית על פני כל שטח הלוח, ומפחיתות משמעותית את הסיכוי להיווצרות בועות.
- טכניקת "יישום רטוב" (Wet Application): לעיתים, במיוחד עבור מדבקות גדולות, ניתן לרסס קלות את פני הקאפה ו/או את גב המדבקה (הדביק) בתמיסת מים עם מעט סבון. זה מאפשר מיקום מחדש של המדבקה והוצאת בועות אוויר בקלות רבה יותר. לאחר המיקום, המים מתאדים והדבק נצמד במלואו. יש לוודא ששיטה זו מתאימה לסוג הדבק והקאפה.
שאלה: כמה זמן לוקח לדיו או לדבק להתייבש או להתמצק לחלוטין על לוח הקאפה?
- דיו UV: מתמצק (Cures) כמעט באופן מיידי (תוך שניות) בחשיפה לאור UV במדפסת. ההדפס יוצא יבש ומוכן לשלב הבא (חיתוך, גימור) מיד.
- דיו סולבנטי/אקו-סולבנטי/לטקס (על חומר ביניים): זמן הייבוש משתנה ותלוי בסוג הדיו, בכמות הדיו, בתנאי הסביבה (טמפרטורה ולחות) ובמערכות הייבוש של המדפסת. דיו לטקס מתייבש מהר יחסית. דיו סולבנטי ואקו-סולבנטי עשוי לדרוש מספר שעות לייבוש מלא, ולעיתים אף 24 שעות להתנדפות מלאה של הממסים (Outgassing) לפני ביצוע למינציה או הדבקה, כדי למנוע בעיות כמו בועות או פגיעה בדבק הלמינציה.
- דבקים (בהצמדה לקאפה): דבקים רגישי לחץ (PSA) מגיעים לחוזק הדבקה ראשוני טוב מיד עם הפעלת הלחץ. חוזק ההדבקה המלא (Full Cure) מושג לרוב תוך 24-72 שעות, תלוי בסוג הדבק ובתנאי הסביבה. עם זאת, לרוב ניתן להמשיך לעבוד עם הלוח (למשל, לחתוך) זמן קצר לאחר ההדבקה.
טבלת פרטים טכניים להדפסה על קאפה
הטבלה הבאה מרכזת פרטים טכניים חשובים בתהליך ההדפסה על קאפה. לחצו על כפתור "הצג פרטים" לקבלת מידע נוסף על כל מאפיין.
מאפיין טכני | ערך/תיאור מומלץ | פעולה |
---|---|---|
הכנת קובץ: רזולוציה | 300 DPI (לגודל הדפסה סופי) | |
רזולוציה גבוהה יותר מבטיחה חדות ופרטים. לשלטים גדולים הנצפים מרחוק, ניתן לשקול 150 DPI. התייעץ תמיד עם בית הדפוס. ודא שכל התמונות המשובצות בקובץ הן ברזולוציה המתאימה.
|
||
הכנת קובץ: מרחב צבע | CMYK | |
המרת הקובץ ממרחב RGB (המשמש במסכים) למרחב CMYK (המשמש בדפוס) היא חיונית למניעת שינויי גוון בלתי צפויים בהדפסה. רוב תוכנות העיצוב מאפשרות המרה זו בקלות. ודא שכל הקובץ, כולל תמונות משובצות, נמצא במרחב CMYK.
|
||
הכנת קובץ: פורמט | PDF (Press Quality), TIFF, JPEG (איכות גבוהה) | |
PDF הוא הפורמט המועדף לרוב, במיוחד אם הקובץ מכיל אלמנטים וקטוריים וטקסט, מכיוון שהוא שומר על חדותם. יש לשמור כ-PDF באיכות דפוס (Press Quality) ולוודא הטמעת גופנים או המרתם לקווי מתאר. TIFF מתאים לתמונות באיכות גבוהה ללא דחיסה מאבדת נתונים. JPEG מתאים לתמונות, אך יש לשמור באיכות מקסימלית.
|
||
שיטות הדפסה | הדפסה ישירה UV / הדפסה על חומר ביניים והדבקה | |
הדפסה ישירה UV על גבי לוח הקאפה משתמשת בדיו המתמצק באור אולטרה-סגול, ומייצרת הדפס עמיד ואיכותי. הדפסה על חומר ביניים (כגון מדבקת ויניל) והדבקתו לאחר מכן על הקאפה מאפשרת גמישות רבה יותר בסוגי הגימורים (למשל, למינציה על המדבקה לפני ההדבקה).
|
||
סוגי דיו | דיו UV / דיו סולבנטי, אקו-סולבנטי, לטקס | |
בהדפסה ישירה משתמשים בדיו UV שעמיד לשריטות, מים ודהייה. בהדפסה על חומרי ביניים, משתמשים בדיו סולבנטי, אקו-סולבנטי או לטקס, המספקים עמידות טובה לתנאי חוץ ואיכות הדפסה גבוהה.
|
||
חיתוך קאפה | מכונות חיתוך דיגיטלי, גיליוטינה, סכין ידנית | |
מכונות חיתוך דיגיטליות (פלוטרים) מאפשרות חיתוך צורני מדויק לפי קובץ וקטורי. גיליוטינה תעשייתית או סכין יפנית חדה משמשות לחיתוכים ישרים ופשוטים, ודורשות מיומנות.
|
||
גימורים אפשריים | למינציה (מט/מבריק/סאטן), גימור קצוות, מסגור | |
למינציה (ציפוי שקוף) מוסיפה הגנה מפני שריטות, לחות וקרינת UV, ויכולה להיות מבריקה, מט או סאטן. גימור קצוות (צביעה או הדבקת פס) ומסגור הם אופציונליים לשיפור המראה האסתטי.
|
||
עובי קאפה נפוץ | 3 מ"מ, 5 מ"מ, 10 מ"מ | |
עובי לוח הקאפה משפיע על קשיחותו, עמידותו ואפשרויות התצוגה שלו. לוחות עבים יותר הם מטבעם קשיחים ועמידים יותר בפני כיפוף. הבחירה בעובי תלויה ביישום הסופי של ההדפס.
|
סיכום טכני: מהם שלבי המפתח להצלחה בהדפסה על קאפה?
הצלחה טכנית בהדפסה על קאפה תלויה בהקפדה על כל שלב בתהליך: החל מהכנה מדוקדקת של הקובץ הגרפי (גודל, רזולוציה, מרחב צבע, פורמט), דרך בחירת שיטת ההדפסה המתאימה (ישירה UV או הצמדה) ושימוש בחומרים איכותיים (דיו, קאפה, חומרי ביניים), ועד לביצוע מדויק של תהליכי החיתוך והגימור. תקשורת טובה עם בית הדפוס והבנת הדרישות הטכניות הספציפיות שלהם הן קריטיות להשגת תוצאה סופית איכותית ועמידה, העונה במדויק על הצרכים שלשמם נועד ההדפס.
שמרו על קשר
יש לך רעיון להדפסה מיוחדת או שאתה לא בטוח איך להתחיל? דברו איתנו דרך עמוד הפייסבוק של המפעל – נשמח לייעץ ולספק פתרון מותאם אישית.